16 Nisan 2010 Cuma

Eğitim Emekçileri Bursa'dan Geçti


Eğitim emekçilerinin talepleri için başlatmış oldukları yürüyüşün, İstanbul yürüyüş kolu Bursa'da karşılandı. 18.30' da Bursa Kent Meydanı'nda coşkulu biçimde karşılanan Eğitim Sen üyelerine, sendikalar siyasi partilerde destek verdi. Kalabalık kitlenin, Fomara Meydanı'na yürüyerek basın açıklaması yapma isteğine izin vermek istemeyen emniyet güçleri; barikat kurarak izin vermeyeceklerini belirti. Eğer ısrar edilirse müdahele edeceklerini belirtiler güvenlik güçlerine, yarım saat alanda sloganlarla geri adım atmayacakalarını söyleyen işçi ve emekçilerin kararlı duruşları karşısında, güvenlik güçleri geri adım atıp barikatı açmak zorunda kaldı. Sloganlar eşliğinde Fomara Meydanı'na yürüyen kitleye, çevreden geçen halktanda destek geldi. Fomara Meydanı'nda toplanan kitle adına, ilk sözü alan Eğitim Sen Bursa şube başkanı Cemal Akkurt, kararlı duruşlarıyla engelleri aştıkları söyleyerek; bugüne kadar Eğitim Sen olarak ekonomik ve demokratik hakları için mücadele ettiklerini söyleyerek, bundan sonrada geri adım atmayacaklarını söyledi. Eğitim Sen merkez yönetim kurulu üyesi, Gülçin İsbert ; Eğitim Sen olarak Türkiye'nin bütün sorunları gibi giderek derinleşen eğitim sorunlarına dikkat çekmek, eğitime ve diğer alanlarda yaşanana ticarileştirme ve özelleştirme uygulamalarına son verilmesi için, grev ve toplusözleşme hakkımızı kullanabilmek için Ankara'ya yürüdüklerini söyleyerek bütün işçi ve emekçileri mücadeye çağrdı. Eyelem atılan sloganlar ve halaylarla son buldu. (Bursa/EVRENSEL)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder